VOXELIM

קלוד וגיימינג

נוצר ע"י InterAl·02 באפריל 2026

59 הודעות
DrKeoDrKeoSite Admin
הודעות: 44,249הצטרף: 08 באפריל 2013
נערך לאחרונה: 29 באפריל 2026 בשעה 00:59
#25

@Laskin, עכשיו אני אוכל את הכובע שלא קניתי 4090. רציתי לנסות את המודל של מיקרוסופט TRELLIS.2 ונראה שהוא דורש 24GB זיכרון וידאו מינימום 🫠

DrKeoDrKeoSite Admin
הודעות: 44,249הצטרף: 08 באפריל 2013
נערך לאחרונה: 29 באפריל 2026 בשעה 01:50
#26

טוב, הצלחתי לעשות סיבוב אחד עם המודל ב-huggingface לפני שהתוכנית החינמית חסמה אותי. מודל ברמה מאוד נמוכה, אבל עבודת חומרים PBR הרבה יותר טובה משל tripo3d (היא ברזולוציה נמוכה כי זה מה שיכלת לעשות עם החינמי).

תמונת מקור:

tripo3d:

TRELLIS.2:

מעניין אם אפשר ליצור את המודל באחד, ולעשות את העבודת PBR בשני. הקומבו הזה עוד עלול ליצור משהו שיראה כמעט כאילו אמן אשכרה עשה אותו. והאמת שבגלל שה-PBR יחסית טוב אבל באיכות נמוכה, במצלמה איזומטרית רחוקה זה נראה לא רע:

omerkotomerkotAdmin
הודעות: 3,198הצטרף: 09 באפריל 2013
#27

במסגרת בזבוזי הכסף שלי על קונסולות סיניות ניידות, קיבלתי לפני שבוע את הRGDS של Anbernic, מכשיר שמיועד בעיקר לאמולציות של נינטנדו DS.

כשהוא הוכרז, לפני מספר חודשים, היו עליו ביקורות פושרות בגלל שהוא יצא עם אנדרואיד שכבד על מידותיו, למרות שהחומרה הכללית היתה טובה (מסכים טובים, מקשים טובים ותחושה כללית סולידית). בינתיים יצא firmware לא רשמי של לינוקס, הביקורות טענו שהמצב איתו הרבה יותר טוב אז הזמנתי מעלי (משאיר עודף מ300 שקל). קיבלתי אותו ביום שישי האחרון, רק לגלות שממש כמה דקות לפני כן, היצרן הוציא פירמוור לינוקס רשמי שעובד היטב.

ההתרשמות הכללית היא שמדובר בצעצוע חמוד מאוד, שמחליף את הדמוי גיימבוי sp שמבלה איתי בשנה האחרונה. טטריסים הוא מריץ בסדר אבל הminesweeper היחיד שמצאתי לDS היה ממש גרוע וזו הסיבה שאנחנו בשרשור הזה.

החלטתי להכין אחד לבד. צ׳טג׳יפיטי ולא קלוד.

אכלתי לא מעט לוקשים בגלל בעיות שונות ומשונות של האמולטור הרלוונטי (drastic) שרץ על המכשירים האלה (melonds עשה פחות בעיות אבל הוא הרבה יותר כבד ולא מגיע על המכשיר). בדרך ניסיתי גם לדבג עם קלוד אבל המנוי החינמי שלהם נגמר בתוך כמה שניות וגם אחרי שעשיתי מנוי בסיסי בתשלום, הוא עצר אותי אחרי כמה דקות של דיבוג מבלי שהוא נתן לי פתרון לבעיות ולכן חזרתי לצ׳טג׳יפיטי שאף פעם לא התלונן...

הכל נפתר בסוף, הפתרונות לא היו טריוויאליים (במקומות מסוימים הוא היה צריך לכתוב ישירות לחומרה בשביל לעקוף את הבאגים שהיו לאמולטור עם הספריות הרלוונטיות), הקוד יפה, מסודר וקריא והכי יפה שאני ממש לא כתבתי כלום... אפס מוחלט. לבקשתי, הוא גם הוסיף תיעוד, סידר עבור גיטהאב, אמר לי מה לעשות ואיך להעלות (אין לי שום נסיון קודם עם זה) ומי שרוצה מוזמן לנסות. יש קוד ויש גם בינארי מוכן להורדה:
https://github.com/omerkot/ds-minesweeper

InterAlInterAlVeteran
הודעות: 4,584הצטרף: 15 באפריל 2013
#28

מגניב, אבל אגב, למה אמולציה? למה לא לשחק על החומרה המקורית עם homebrew?

omerkotomerkotAdmin
הודעות: 3,198הצטרף: 09 באפריל 2013
#29

המכשיר הסיני הזה גם הרבה יותר טוב מהחומרה המקורית (בעיקר המסכים הנוראים, אפילו ב3ds הגדול/חדש) אבל בגלל המחיר המאופס שלו זה לא כואב לי להוציא אותו מהבית או לתת לאחיינים שלי לשחק בו.

את המכשירים הישנים של נינטנדו אני מחזיק בתור מוצגים מוזיאוניים. זה עובד עליהם, בדקתי, אבל הם לא ליומיום.

InterAlInterAlVeteran
הודעות: 4,584הצטרף: 15 באפריל 2013
#30

הבעיה באמולטורים האלה לדעתי היא input lag הרבה יותר גבוה. אולי לא משנה לשולה מוקשים אבל לפלטפורמרים וכו' זה בד"כ מאוד משפיע.

omerkotomerkotAdmin
הודעות: 3,198הצטרף: 09 באפריל 2013
#31

בטטריס אני דווקא מאוד רגיש לזה, וזה נכון שמדובר בבעיה גדולה בחלק מהמכשירים.

במכשיר הזה זו בעיה כשהוא מריץ אנדרואיד אבל עם לינוקס עם אופטימיזציות (וזו גם הסיבה לאמולטור הספציפי) זה לא ממש מורגש.

InterAlInterAlVeteran
הודעות: 4,584הצטרף: 15 באפריל 2013
נערך לאחרונה: 24 במאי 2026 בשעה 00:42
#32

נשארו לי קצת טוקנים בקודקס, אז בניתי סקריפט שמוריד את הפורומים הישנים של ויגיימס מ-wayback machine.

https://vgames-forum-archive.pages.dev/

יש שם רק אחוז קטן מכלל ההודעות והת'רדים, אלה שהוא תפס ושמר, אבל זה עדיין נחמד כזריקת נוסטלגיה. מעניין שדווקא מהפורומים של 2001 נשמר הכי הרבה תוכן. מהפורום החדש יותר העליתי רק את פורומי הקונסולות, אחרת זה כבר יוצא יותר מדי קבצים.

DrKeoDrKeoSite Admin
הודעות: 44,249הצטרף: 08 באפריל 2013
#33
ציטוט מאת InterAl

נשארו לי קצת טוקנים בקודקס, אז בניתי סקריפט שמוריד את הפורומים הישנים של ויגיימס מ-wayback machine.

https://vgames-forum-archive.pages.dev/

יש שם רק אחוז קטן מכלל ההודעות והת'רדים, אלה שהוא תפס ושמר, אבל זה עדיין נחמד כזריקת נוסטלגיה. מעניין שדווקא מהפורומים של 2001 נשמר הכי הרבה תוכן. מהפורום החדש יותר העליתי רק את פורומי הקונסולות, אחרת זה כבר יוצא יותר מדי קבצים.

מגניב, לא ידעתי שזה עדין קיים. קראתי כמה הודעות, איזה מביך.

InterAlInterAlVeteran
הודעות: 4,584הצטרף: 15 באפריל 2013
#34

כן. האמת שתהיתי אם לא היה עדיף להשאיר את זה קבור שם. אבל כבר הוצאתי, אולי מישהו יפיק תועלת.

LaskinLaskinElder
הודעות: 25,345הצטרף: 26 במאי 2013
נערך לאחרונה: 24 במאי 2026 בשעה 10:46
#35

טוב, טעיתי לגבי PN03 - הוא לא יצא לפס2, אבל צדקתי שהוא יצא גרוע :)

וכמובן שגם צדקתי לגבי RE5, רק לא לגבי תאריך היציאה.

אבל אני לא זוכר את השמות - מי היה אז EVIL VENOM?

נראה שהיה לנו "ביף" ואני לא זוכר את זה. מה שכן - הצחיק אותי שהוא הביא ציטוט אבל הוסיף על דעת עצמו שזה קשור לקיוב/נינטנדו.

InterAlInterAlVeteran
הודעות: 4,584הצטרף: 15 באפריל 2013
#36

אל תתחיל עם צדק לא צדק, כי ברגע אני מוציא לך דוח של כל התחזיות המוטעות של כל חברי הפורום...

LaskinLaskinElder
הודעות: 25,345הצטרף: 26 במאי 2013
#37

ברור, זו ההודעה הראשונה שלי שראיתי פשוט, אז הצחיק אותי

אבל מעניין אם AI יוכל למצוא את התחזיות המוטעות ולדרג אותם לפי "חומרת" הטעות.

זה יהיה ניסוי מעניין.

blingblingElder
הודעות: 10,396הצטרף: 13 באפריל 2013
נערך לאחרונה: 24 במאי 2026 בשעה 12:59
#38

וואו skull kid. איזו נוסטלגיה, היה פאנבוי נינטנדו שרוף שהחליט לפרוש מגיימינג ביום בהיר אחד ולעבור לארה״ב לנסות קריירה באנימציה. זוכר שהיו לו ציורים די מכוערים שפרסם לעיתים קרובות. מעניין מה איתו 😃

כמה משתמשים נוסטלגיים שנעלמו קפצו שם. היה כיף

LaskinLaskinElder
הודעות: 25,345הצטרף: 26 במאי 2013
#39

הוא היה שכן שלי... אחלה גבר.
כיום הוא מצליח בתחומו, יש לו קומיקסים שמופצים בכל העולם, עם דוכנים בקומיק-קון וכד', הוא עבד כמפיק על סדרות אנימציות רבות שאתה גם בטח ראית או מכיר, היה גם תקופה במשחקי אינדי והסטודיו שהיה שותף בו אפילו עבד עם סקוור-אניקס...

כרגע יש לו גם קיקסטארטר מאוד נישתי ולא מוצלח במיוחד של עוד קומיקסים שהוא עובד עליהם:

https://www.kickstarter.com/projects/humanoidsinc/stomping-grounds-kaiju-heart

אם תרצו לתמוך קצת, תכתבו לו משהו על SKULL KID והוא בטח יעריך :)

DrKeoDrKeoSite Admin
הודעות: 44,249הצטרף: 08 באפריל 2013
נערך לאחרונה: 24 במאי 2026 בשעה 14:27
#40
ציטוט מאת Laskin

טוב, טעיתי לגבי PN03 - הוא לא יצא לפס2, אבל צדקתי שהוא יצא גרוע :)

וכמובן שגם צדקתי לגבי RE5, רק לא לגבי תאריך היציאה.

אבל אני לא זוכר את השמות - מי היה אז EVIL VENOM?

נראה שהיה לנו "ביף" ואני לא זוכר את זה. מה שכן - הצחיק אותי שהוא הביא ציטוט אבל הוסיף על דעת עצמו שזה קשור לקיוב/נינטנדו.

אני לא לגמרי זוכר מי זה evil venom אבל השם מצלצל לי מאוד מוכר, ומכמה הודעות מאוד מביכות שלי ראיתי שגם איתי היה לו ביף ולא נראה לי שאנחנו השניים היחידים.

אגב, אני חושב שהבנתי את ה-origin story שלי ושל קאז. הייתי בפורום עם אוואטר של גורדן פרידמן, וקאז נרשם עם אותו אוואטר בדיוק ונאלצתי להחליף לבן מ-full throttle.

עוד פרט משעשע, יש במערכת שלהם צנזור מילים גסות וכל פעם שמישהו כותב את המילה מגזין זה מופיע כמג**ן.

LaskinLaskinElder
הודעות: 25,345הצטרף: 26 במאי 2013
#41

תאמץ את זה לכאן! אבל רק על המילה ״רונן״

blingblingElder
הודעות: 10,396הצטרף: 13 באפריל 2013
#42
ציטוט מאת Laskin

הוא היה שכן שלי... אחלה גבר.
כיום הוא מצליח בתחומו, יש לו קומיקסים שמופצים בכל העולם, עם דוכנים בקומיק-קון וכד', הוא עבד כמפיק על סדרות אנימציות רבות שאתה גם בטח ראית או מכיר, היה גם תקופה במשחקי אינדי והסטודיו שהיה שותף בו אפילו עבד עם סקוור-אניקס...

כרגע יש לו גם קיקסטארטר מאוד נישתי ולא מוצלח במיוחד של עוד קומיקסים שהוא עובד עליהם:

https://www.kickstarter.com/projects/humanoidsinc/stomping-grounds-kaiju-heart

אם תרצו לתמוך קצת, תכתבו לו משהו על SKULL KID והוא בטח יעריך :)

וואו ממש תותח רציני! ועוד לחשוב שלא האמנתי בו וחשבתי שהאומנות שלו מכוערת. מה שנקרא אל תאמין לאנשים קטנים באמצע הדרך 🥴

DrKeoDrKeoSite Admin
הודעות: 44,249הצטרף: 08 באפריל 2013
נערך לאחרונה: 25 במאי 2026 בשעה 11:44
#43
ציטוט מאת bling

וואו ממש תותח רציני! ועוד לחשוב שלא האמנתי בו וחשבתי שהאומנות שלו מכוערת. מה שנקרא אל תאמין לאנשים קטנים באמצע הדרך 🥴

האומנות שלו באמת מכוערת, זה למה הוא כותב היום :)

blingblingElder
הודעות: 10,396הצטרף: 13 באפריל 2013
#44

חחחח באמת בכתיבה הוא היה מצוין, אפילו שזה רק פוסטים בפורום היה קל לזהות את זה שהוא יצירתי ושנון בכתיבה. טוב יאללה תחזרו לנושא תודה לאינטר על זריקת הנוסטלגיה הזאת

omerkotomerkotAdmin
הודעות: 3,198הצטרף: 09 באפריל 2013
#45

אם כבר, אז כבר. משחק עם מכניקות של אסטרו-סמאש לDS עם הרבה יותר בשר מאשר בשולה מוקשים ממקודם.

פה כבר השתמשתי בקודקס (פירמטתי מקבוק ישן והרצתי אותו על יוזר ייעודי חסר הרשאות) וירדתי לזנות ברמה של לתת לו הוראות מהחדר כושר... סלופ אבל מושקע.

https://github.com/omerkot/AirdomeDS

InterAlInterAlVeteran
הודעות: 4,584הצטרף: 15 באפריל 2013
#46

תן עוד כמה פרופמטים ושחרר את זה לסמארטפונים.

omerkotomerkotAdmin
הודעות: 3,198הצטרף: 09 באפריל 2013
#47

בלי שליטה נורמלית זה לא כיף ואין לי באמת אספירציות בכיוון...

omerkotomerkotAdmin
הודעות: 3,198הצטרף: 09 באפריל 2013
#48

החלטתי לעשות למשחק פורט נייטיב לחומרה של המכשיר, בשביל לנצל הרבה יותר טוב את המשאבים הזמינים במקום שהוא ירוץ על אמולטור למכשיר ישן וחלש. זה לא לקח המון זמן אבל הנקודה המטרידה היא שרציתי שהוא יעלה באופן אוטומטי את המשחק למכשיר אחרי כל פעם שהוא מקמפל גירסה חדשה ולכן נתתי לו גישה למכשיר בssh עם הרשאות root (זה הממשק שהמכשיר מספק).

נתתי אצבע - לקח את כל היד. הוא לא רק העלה את הגירסה המקומפלת. הוא התחיל לפתוח קבצים, לבדוק ארכיטקטורה, ספריות זמינות, כתב לוגים, הריץ בעצמו גרסאות ביניים ודיבג אותם לבד בזמן שאני מסתכל על זה מאחור וכואבות לי העיניים.

אח״כ גם גרמתי לו לבצע את ההתאמות הנדרשות בשביל להריץ portmaster על המכשיר, שזו חתיכת עבודה מסריחה שהיצרן בד״כ לא עושה בfirmwareים הרשמיים שלו.

DrKeoDrKeoSite Admin
הודעות: 44,249הצטרף: 08 באפריל 2013
#49

קלוד הוציאו היום את וריאנט של המודל מיתוס, המודל שאמור להיות קפיצה כל כך גדולה שהם טוענים שזה רגע דומה למה שעברנו בדצמבר עם אופוס, ושלא שחררו אותו עד עכשיו בגלל פחד ממה שהוא יעשה לעולם האבטחה.

אני משחק איתו בשעתיים האחרונות, בנתיים הוא מאוד מרשים אבל פאק איזה זללן. אני לא יודע אם זה באג או לא (יש להם נטיה לבאגים של שימוש יתר), אבל כל פרומפט שלי שותה איזה 5% מהשימוש של ה-5 שעות ואני על תוכנית 100$ וכרגע הם נותנים פי 2 יותר טוקנים. איך אפשר להשתמש בו בכלל מתחת לתוכנית 200$, לא ברור.

DrKeoDrKeoSite Admin
הודעות: 44,249הצטרף: 08 באפריל 2013
נערך לאחרונה: 10 ביוני 2026 בשעה 01:03
#50
ציטוט מאת DrKeo

קלוד הוציאו היום את וריאנט של המודל מיתוס, המודל שאמור להיות קפיצה כל כך גדולה שהם טוענים שזה רגע דומה למה שעברנו בדצמבר עם אופוס, ושלא שחררו אותו עד עכשיו בגלל פחד ממה שהוא יעשה לעולם האבטחה.

אני משחק איתו בשעתיים האחרונות, בנתיים הוא מאוד מרשים אבל פאק איזה זללן. אני לא יודע אם זה באג או לא (יש להם נטיה לבאגים של שימוש יתר), אבל כל פרומפט שלי שותה איזה 5% מהשימוש של ה-5 שעות ואני על תוכנית 100$ וכרגע הם נותנים פי 2 יותר טוקנים. איך אפשר להשתמש בו בכלל מתחת לתוכנית 200$, לא ברור.

כרגע התרסטו לי הטוקנים, אז כנראה שזה באמת באג כי הם עושים את זה כשיש להם באג טוקנים.

אני חייב לציין שלפחות ברמה התכנונית, הוא ממש טוב. הוא הצליח להוציא אותי מלופ מאוד קשה עם המודל הקודם ולישר את כל ה-roadmap של הפרוייקט.