התשובה לזה היא שאין לנו כל אפשרות להתכונן למלחמה הזאת כפי שהיא הגיעה.
התכנון היה למלחמה של כמה חודשים לכל היותר, ולא הייתה מחשבה שזה יהיה שלוש שנים ובהיקף כזה.
למלחמה הבאה צריך להבין שלבד בטוח לא ניתן להתקיים שלוש שנים. אפשר לתכנן לכמה חודשים קצת יותר. וחלק מהככנות להכין תוכניות להכרעה אמיתית תוך אותם חודשים. בלי למשוך, בלי להיות 'רחמן' עם פצצות חכמות ויקרות, ולהבין את ההשלכות של הדברים. למשל - לא משנה מה יהיה בעימות הבא עם אירן, אם אין נצחון של בקשת הפסקת אש, לא להתחשב באף מדינה אחרת ולהרים את כל מתקני האנרגיה לשמיים. זה כמובן יביא משבר עולמי ובעיות מול כל שאר המדינות, אבל ישיג הכרעה.
אם יהיו מוכנים לזה, זה משהו אחד. אם לא - אין למה בכלל להתכונן להיות בלי תמיכה.
שני הדברים נכונים בו זמנית. אם במקום להלחם 5 שבועות ואז להפסיק היינו ממשיכים להפציץ ברצף כמה שצריך, אם היינו מורידים את מתקני הנפט, אם היינו מטביעים את צי הצללים וכו' הם היו כנראה מתקפלים מזמן.
גם לא היה מזיק לקחת כפרוייקט את אזור 3 שבו נמצאת העיר תבריז, שנמצא ממש קרוב לאזרבייג'ן/עירק/ארמניה, שטח האדמה כמעט כמו לשון נפרדת משאר איראן. להפציץ שם את הצורה לכל מבנה קבע צבאי, לשלוט בשמים עם נוכחות קבועה על הראש של משמרות המהפכה, ולהפציץ כל מי שמרים את הראש. להכריז לאזרחים שיש להם עכשיו תמיכה אוירית ברחבי העיר, ולנסות להרים מרד רק באזור הזה. חודש של פוקוס גבוה באזור אחד, ב-2-3 הערים הגדולות של אזור 3, ואפשר היה לרכך אותו מספיק למרי אזרחי.
לפרק את איראן לאוסף בעיות קטנות, לנגוס באיראן, שתקום באזור 3 איראן 2.0 חילונית שתוכל להפוך "למערב ברלין". בסיס ראשוני לדחיקת המהפכה האיסלאמית מהמדינה, מקום שאליו איראנים "ממזרח ברלין" יוכלו לברוח, לעזור להם להקים צבא. עם תמיכה של חיל האויר הישראלי יש מצב שהם אשכרה היו מצליחים, אולי אפילו מביאים כורדים מעבר לגבול לעזור.

אזור 3 - בצבע בז'
עריכה:
מבירור וחצי ראיתי שעדיף להתחיל באזור התכלת, שם יש אוכלוסיה כורדית/לורית שתשתף פעולה. גם הכורדים מהמערב יכולים לחצות ולעזור, למרות שאני לא יודע כמה זה וולידי כי יש מצב שהם ירצו לכבוש.
מעניין אם זה מה שהיה בתוכנית הגנוזה שטראמפ חרבן לנו עם הכורדים.