VOXELIM

נושא ה-ppוליטיקה הרשמי

נוצר ע"י Laskin·29 בנובמבר 2015

7540 הודעות
omerkotomerkotAdmin
הודעות: 3,195הצטרף: 09 באפריל 2013
#7525

גם נאט״ו היא לא שיוויונית, היא אומרת שכל אחד נותן לפי מה שיש לו אבל יש הגדרה פורמלית ויש גם קביעה ברורה של מחויבות הצדדים. הפורמליזם חשוב, משום שהוא מלווה במחויבות חוקית. ב2022 שבדיה ופינלנד ביקשו להצטרף לנאט״ו והדבר הצריך רוב מיוחס של 2/3 מהסנאט.

כאנקדוטה, לפני למעלה מעשור נסעתי לביקור במאיץ החלקיקים בסטנפורד. בכניסה למאיץ ישבו סוכנים פדרליים שהגישו לנו טופס למילוי, שבו אני נדרש להצהיר שאין לי שום קשר לגורמים פורמליים ברשימת המדינות הנקובה, שכללה מדינות כמו צפון קוריאה, סין, איראן וישראל. הם נתנו לי להכנס למרות שמילאתי שבכלל הגעתי לשם על חשבון מלגות של מדינת ישראל, אבל לא במיוחד הרגשתי שארה״ב היא בת ברית של ישראל.

LaskinLaskinElder
הודעות: 25,316הצטרף: 26 במאי 2013
#7526

מרגל!

omerkotomerkotAdmin
הודעות: 3,195הצטרף: 09 באפריל 2013
#7527
ציטוט מאת Laskin

מרגל!

זה ברור לחלוטין, גם ברור לחלוטין שבתוך המתחם מצאנו 2 אמריקאים, 5 איראנים ו200 סינים.

LaskinLaskinElder
הודעות: 25,316הצטרף: 26 במאי 2013
#7528

ואחד האמריקאים הוא בן של מרגלים רוסים

DrKeoDrKeoSite Admin
הודעות: 44,179הצטרף: 08 באפריל 2013
#7529
ציטוט מאת omerkot

כאנקדוטה, לפני למעלה מעשור נסעתי לביקור במאיץ החלקיקים בסטנפורד. בכניסה למאיץ ישבו סוכנים פדרליים שהגישו לנו טופס למילוי, שבו אני נדרש להצהיר שאין לי שום קשר לגורמים פורמליים ברשימת המדינות הנקובה, שכללה מדינות כמו צפון קוריאה, סין, איראן וישראל. הם נתנו לי להכנס למרות שמילאתי שבכלל הגעתי לשם על חשבון מלגות של מדינת ישראל, אבל לא במיוחד הרגשתי שארה״ב היא בת ברית של ישראל.

זאת הייתה במקרה רשימה של מדינות עם תוכנית גרעין פעילה?

bozemanbozemanAdmin
הודעות: 5,020הצטרף: 09 באפריל 2013
#7530

לאור מה שהולך עם ההסכם, ומה שאומר סגן הנשיא על העניין של לבנון, אנחנו בהחלט לא בנות ברית של ארה"ב אלא ווסאלים שלה (או תת מדינת חסות)

זה הזוי לחלוטין ולא מקובל. הייתי מוכן לשמוע על האופציה שהוא מדבר עליה אם היה כתוב בהסכם במפורש שאם חיזבאללה תוקף את ישראל, אז ארה"ב מתחייבת לתקוף את אירן.

אני לא מבין איך בכלל ניתן להשוות בין ירי של חיזבאללה, ארגון טרור אירני, לבין מדינה שמגינה על עצמה. זאת בושה שארה"ב בכלל מסכימה לזה, ואם הייתי כל מדינה אחרת, בחיים לא הייתי פועל עם ארה"ב.

DrKeoDrKeoSite Admin
הודעות: 44,179הצטרף: 08 באפריל 2013
#7531

יש סיבה למה ביבי הכריז לפני כמה שבועות על תוכנית של 300 מליארד (זה היה 300 מליארד? אני שולף מהזיכרון) להפוך את כל יצור הנשק לצבא מקומי. ברגע שנגיע לשם, ונפסיק את התמיכה הפיננסית מהדוד סאם, נוכל סופסוף (בתקווה) לצאת לחופשי.

idanidanVeteran
הודעות: 2,321הצטרף: 04 באוגוסט 2013
נערך לאחרונה: 22 ביוני 2026 בשעה 16:34
#7532

חבל שהוא לא חשב על זה אחרי 2014 כאשר על חלקיק ממה שעשינו במלחמה האחרונה התקשורת המערבית הרגה אותנו, הג׳ון סטיוארטים אכלנו לנו את הכבד, הברית האדומה-ירוקה יצאה להפגין ברחובות של כל בירות המערב ואובמה עצר חימושים. התמונות מעזה היו קשות והפלסטינים ועוזריהם ניצלו אותם עד תום והיה ברור שלעימות מלא יהיו מחירים בינלאומיים לא פשוטים (ששילמנו למרות שחמאס ״העניק״ לנו את העילה למלחמה הכי מוצדקת שאפשר לדמיין, אחרי שגם טרח לתעד את הפשעים שלו).

להפך, מאז ישראל המשיכה במגמת צמצום ייצור התחמושת והגדילה את התלות בארה״ב כי רצתה להשתמש בכספי הסיוע וחשבה רק על שיקולים של כדאיות כלכלית.

סה״כ הכיוון מאוד נכון אבל אין מה להשלות את עצמנו הוא יעזור עד גבול מסוים. חופש מלא מהאמריקאים לא יהיה לנו כל עוד אנחנו זקוקים להם כמשענת דיפלומטית, אין לנו אצבע במועצת הביטחון ובזמן עימות אנחנו תמיד נהיה מבודדים.

bozemanbozemanAdmin
הודעות: 5,020הצטרף: 09 באפריל 2013
#7533

אנחנו לא יכולים להתנתק מארה"ב בדיוק כפי שבפועל גם אי אפשר להיות מנותקים משאר העולם המערבי. יש תלויות אחרות גם בכל נושא אחר. לייצר חימושים בארץ, אפילו אם היה אפשרי לגמרי, עדיין תלוי בברזל, מתכות יקרות, מינרלים והמון דברים אחרים שגם אותם אם נסתכסך לא נקבל.

יש לנו בעיה קשה, וצריך יהיה לחשוב מחדש איך לפתור אותה. לעבוד בשיטת האומרים כן ועושים משהו אחר וכלה בשביתות איטלקיות ע"י מניעת מודיעין שיוביל לפעולה של ארה"ב גם ללא מעורבות שלנו. למשל, אם ידוע לנו על חוליה אירנית שמעוניינת לפגוע בספינה אמריקאית, המידע לא חייב לעבור... אחרי זה טראמפ יפציץ כבר לבד....

לצערנו, יכול להיות שהמצב לא יהיה קל. אבל מצד שני, אם אנחנו נצפה שלא יהיה קל, נוכל לעבור את התקופה הזאת בדיוק כמו שעברנו את כל התקופות האחרות. אבל זה דורש להתגבר על פינוק ישראלי שרוצים לחיות כאילו אנחנו אי בקריביים ולא בשכונת מצוקה במזרח התיכון.

idanidanVeteran
הודעות: 2,321הצטרף: 04 באוגוסט 2013
נערך לאחרונה: 22 ביוני 2026 בשעה 17:31
#7534

אי אפשר להתנתק לגמרי, אבל אפשר לדאוג למחסנים מלאים יותר ולהגדיל את הכוח ייצור המקומי כך שבזמן עימות נהיה קצת יותר עמידים בפני לחצים חיצוניים ובכלל שזה פחות ישפיע על אופן ניהול המערכה. העובדה שבשלב מאוד מוקדם במלחמה שריונרים יצאו להסתערות עם 3-5 פגזים בבטן או שהיינו נואשים למשלוח ה D9 שביידן הקפיא כי חלק מהכלים שנפגעו עבדו רק ברוורס זו לא גזירת גורל. סמכו על האמריקאים הרבה יותר ממה שהגיוני לסמוך עליהם, כולל על התחמושת שהפנטגון אחסן כאן ובסוף מסר לאוקריאנה.

DrKeoDrKeoSite Admin
הודעות: 44,179הצטרף: 08 באפריל 2013
#7535

אם היו לנו כל המירטים הנדרשים וכו', המצב היה טוב למדי. מן הסתם לא יכלנו לעשות כל מה שאנחנו רוצים, אבל בתאוריה היינו ואז מנסים לכפר על זה בדיפלומטיה מאוחר יותר.

bozemanbozemanAdmin
הודעות: 5,020הצטרף: 09 באפריל 2013
#7536

התשובה לזה היא שאין לנו כל אפשרות להתכונן למלחמה הזאת כפי שהיא הגיעה.

התכנון היה למלחמה של כמה חודשים לכל היותר, ולא הייתה מחשבה שזה יהיה שלוש שנים ובהיקף כזה.

למלחמה הבאה צריך להבין שלבד בטוח לא ניתן להתקיים שלוש שנים. אפשר לתכנן לכמה חודשים קצת יותר. וחלק מהככנות להכין תוכניות להכרעה אמיתית תוך אותם חודשים. בלי למשוך, בלי להיות 'רחמן' עם פצצות חכמות ויקרות, ולהבין את ההשלכות של הדברים. למשל - לא משנה מה יהיה בעימות הבא עם אירן, אם אין נצחון של בקשת הפסקת אש, לא להתחשב באף מדינה אחרת ולהרים את כל מתקני האנרגיה לשמיים. זה כמובן יביא משבר עולמי ובעיות מול כל שאר המדינות, אבל ישיג הכרעה.
אם יהיו מוכנים לזה, זה משהו אחד. אם לא - אין למה בכלל להתכונן להיות בלי תמיכה.

omerkotomerkotAdmin
הודעות: 3,195הצטרף: 09 באפריל 2013
#7537

המסקנות ממה שהלך כאן בשנים האחרונות היו שישראל יכולה לבנות על תמיכה של מדינות נוספות שיש לה יחסים בטחוניים איתם, כשראינו נשק שזרם לכאן מהודו (כולל סיפור פומבי יחסית על אוניית נשק מהודו שהספרדים לא הרשו לה לעגון) וממדינות נוספות.

מי שמסתכל על מה שקורה בשירות החוץ הישראלי בתקופה האחרונה, ובפגישות שמתקיימות בדרגים הרלוונטיים, יכול להבין שישראל מפזרת הרבה ביצים בשורה רחבה של מדינות שכנראה מקימות בשטחן מפעלי נשק על בסיס שת״פ וידע שלנו. היוונים אמרו את זה, הסרבים אמרו את זה (דוגמא מעניינת למדינה ידידותית לישראל אבל עוינת את ארה״ב) וכנראה שיש שורה של מדינות כאלה מסביב לעולם. בחלקן הלא מבוטל מדובר במדינות מחוץ למעטפת ההשפעה המערבית (אתיופיה, וייטנאם, וכדומה) אבל גם מדינות כמו גרמניה, שנראה שמחפשת בעצמה להחליף את ארה״ב וישראל נמצאת אצלה גבוה בסולם העדיפויות (זה ממש מהיום https://defence24.com/industry/trumps-pullback-spurs-berlins-missile-hunt-in-israel-and-ukraine).

מחוץ למסגרת הבטחונית, לישראל אין כלים דיפלומטיים. היא מדינה סינגולרית, קטנה, ללא בנות ברית, ועם אויבים גדולים ועשירים. זה המצב מאז ומתמיד.

DrKeoDrKeoSite Admin
הודעות: 44,179הצטרף: 08 באפריל 2013
נערך לאחרונה: 22 ביוני 2026 בשעה 19:31
#7538
ציטוט מאת bozeman

התשובה לזה היא שאין לנו כל אפשרות להתכונן למלחמה הזאת כפי שהיא הגיעה.

התכנון היה למלחמה של כמה חודשים לכל היותר, ולא הייתה מחשבה שזה יהיה שלוש שנים ובהיקף כזה.

למלחמה הבאה צריך להבין שלבד בטוח לא ניתן להתקיים שלוש שנים. אפשר לתכנן לכמה חודשים קצת יותר. וחלק מהככנות להכין תוכניות להכרעה אמיתית תוך אותם חודשים. בלי למשוך, בלי להיות 'רחמן' עם פצצות חכמות ויקרות, ולהבין את ההשלכות של הדברים. למשל - לא משנה מה יהיה בעימות הבא עם אירן, אם אין נצחון של בקשת הפסקת אש, לא להתחשב באף מדינה אחרת ולהרים את כל מתקני האנרגיה לשמיים. זה כמובן יביא משבר עולמי ובעיות מול כל שאר המדינות, אבל ישיג הכרעה.
אם יהיו מוכנים לזה, זה משהו אחד. אם לא - אין למה בכלל להתכונן להיות בלי תמיכה.

שני הדברים נכונים בו זמנית. אם במקום להלחם 5 שבועות ואז להפסיק היינו ממשיכים להפציץ ברצף כמה שצריך, אם היינו מורידים את מתקני הנפט, אם היינו מטביעים את צי הצללים וכו' הם היו כנראה מתקפלים מזמן.

גם לא היה מזיק לקחת כפרוייקט את אזור 3 שבו נמצאת העיר תבריז, שנמצא ממש קרוב לאזרבייג'ן/עירק/ארמניה, שטח האדמה כמעט כמו לשון נפרדת משאר איראן. להפציץ שם את הצורה לכל מבנה קבע צבאי, לשלוט בשמים עם נוכחות קבועה על הראש של משמרות המהפכה, ולהפציץ כל מי שמרים את הראש. להכריז לאזרחים שיש להם עכשיו תמיכה אוירית ברחבי העיר, ולנסות להרים מרד רק באזור הזה. חודש של פוקוס גבוה באזור אחד, ב-2-3 הערים הגדולות של אזור 3, ואפשר היה לרכך אותו מספיק למרי אזרחי.

לפרק את איראן לאוסף בעיות קטנות, לנגוס באיראן, שתקום באזור 3 איראן 2.0 חילונית שתוכל להפוך "למערב ברלין". בסיס ראשוני לדחיקת המהפכה האיסלאמית מהמדינה, מקום שאליו איראנים "ממזרח ברלין" יוכלו לברוח, לעזור להם להקים צבא. עם תמיכה של חיל האויר הישראלי יש מצב שהם אשכרה היו מצליחים, אולי אפילו מביאים כורדים מעבר לגבול לעזור.

אזור 3 - בצבע בז'

עריכה:

מבירור וחצי ראיתי שעדיף להתחיל באזור התכלת, שם יש אוכלוסיה כורדית/לורית שתשתף פעולה. גם הכורדים מהמערב יכולים לחצות ולעזור, למרות שאני לא יודע כמה זה וולידי כי יש מצב שהם ירצו לכבוש.

מעניין אם זה מה שהיה בתוכנית הגנוזה שטראמפ חרבן לנו עם הכורדים.

bozemanbozemanAdmin
הודעות: 5,020הצטרף: 09 באפריל 2013
#7539

הנקודה היא המוכנות מראש. לא הייתה מוכנות מראש למלחמה כ"כ ארוכה. למה? כי חשבו שבעידן שלנו מלחמות זה חודש -חודשיים וזהו... סוג של הסבבים שהיו. מקסימום כמו צוק איתן.

לא למדו מה קרה ברוסיה -אוקרינה, לא ראו כמה זמן לוקח אחרי 7 באוקטבר, הגענו לשאגת הארי ונדפקנו.

DrKeoDrKeoSite Admin
הודעות: 44,179הצטרף: 08 באפריל 2013
נערך לאחרונה: 22 ביוני 2026 בשעה 20:06
#7540

מוכנות מראש זה עניין אחר, אתה יכול להיות לא מוכן מראש כשאתה קונה נשקים מחו"ל או מיצר אותם בארץ. אבל כשאתה מיצר אותם לבד ואתה מתכנן מהלך, אתה יכול להכין את המלאים הנדרשים בעצמך בלי שאף אחד יודע. וכשהמלחמה נמרחת, אתה יכול ליצר בעצמך בלי שאף אחד חוסם אותך כי לאדון טראמפ יש בחירות אמצע או אדון ביידן צריך קולות במישיגן.

כלומר, אם היינו מיצרים לבד היה לנו פחות מחסור מהיום (או ב-2024 עם אדון ביידן). וכלקחים היינו יכולים ללמוד איזה נפח יצור אנחנו צריכים בישראל כדי להגיע לשם. להתחשב בזה שביבי מדבר על 300 מליארד שקל, כנראה שהתוכנית לעצמאות היא לא בדיוק יצור כמה פגזים בישראל, זה גרנדיוזי.

ביבי גם יוכל להמשיך בפעולה האהובה עליו, הגדלת החוב הלאומי. אם אני לא טועה אנחנו משלמים 60+ מליארד היום על ריבית.